dinsdag 24 augustus 2010

Vulbloempjes... en krokodillen!

Ik ben iedere middag/avond een paar uurtjes bezig met het maken van de vulbloempjes. Gelukkig zijn de meeste taarten van begin september in dezelfde sfeer. Ik kan dus een zelfde soort bloem uitwisselen tussen de diverse taarten. Natuurlijk wil ik er wel op letten dat de taarten absoluut niet op elkaar gaan lijken. Mijn plan is daarom om, naast de bloemen die door de klanten besteld zijn, het unieke karakter van de bruidstaarten te laten bepalen door vooral de grotere vulbloemen en de vorm en kleur van het blad. Eén van deze dagen zal ik wat foto's plaatsen van de hoeveelheid bloemen die ik al klaar heb.

Een tijdje geleden heb ik voor de verjaardag van Leen een krokodiltaart gemaakt. Een gevaarlijk uitziende rakker. Met foto's van hoe hij tot stand is gekomen. Ik dacht dat het wel leuk was om te laten zien.

Vier grote chocoladecakes gebakken. Deze gevuld met champagneroom en op een grote houten plaat (van de gamma, afgeplakt met papier en daarom heen weer een laag plastic) de vorm van een een krokodil gesneden. Ik heb hem maar een krul in zijn staart gegeven, want anders past hij niet op de plaat!



Hier is mijn krokodillenvriend nog wat verder "bijgeschaafd" en afgesmeerd met botercrème. Die korte snuit zint me eigenlijk niet...


De poten heb ik gemaakt van RKT oftewel rice krispie treats. Want voor mij moet alles aan de taart eetbaar zijn. Aan de andere kant kun je zien dat ik al ben begonnen met het bekleden van de poten. De kop heb ik nog wat verder afgewerkt met extra cake om meer een krokodillenvorm te krijgen.


Snuit ook verlengd met RKT. Dat lijkt er meer op. Nu stuk voor stuk bekleden met donkergroene fondant. De accenten wil ik later aanbrengen met dusting powder. Af en toe kijk ik even op foto's van echte krokodillen die ik geGoogled. Want... heeft een krokodil eigenlijk nagels? En welke kleur dan wel?


Hij krijgt een gezicht. Kleine, diep weggestopte ogen beschilder ik met eetbare verf. De oogholtes poeder ik met donkerbruine en zwarte dusting powder. Zonder glitters!


Nu de tanden aan de zijkant van de kop maken en de "uitstulpingen" op lichaam en kop. Dan begint hij toch aardig te lijken. Uiteindelijk wordt hij dan:


Afgepoederd en met witte nagels!

Hij smaakte overigens heerlijk, maar ik kon geen chocolade meer zien!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een juweeltjes zeg! Dit is echt vakwerk! KNap!!

Groeten ellen

Saskia zei

Wauw wat een geweldig monsterlijke taart :-D