maandag 23 augustus 2010

Mijn eerste bericht

Nou dit wordt dan mijn eerste blogbericht. Ik moet nog even wennen aan de opzet en het invullen, tot nog toe hield ik mij alleen bezig met e-mail. Ik wil echter wat meer bekendheid geven aan sugarart in Nederland en hoop dat dit blog daar een aardige bijdrage aan levert voor diegenen die het interesseert.

Afgelopen weekend heb ik de laatste hand gelegd aan een tropische bruidstaart. Zaterdag is hij afgeleverd door Leen.
Ik moest eerlijk gezegd een beetje wennen aan de felle kleuren en opvallende bloemen. Normaal ben ik niet zo van dit soort tinten, maar de taart is bijzonder geworden. Bovenop prijkte een Strelitzia. De Engelsen noemen dat een Bird of Paradise. Heel toepasselijk, de bloem lijkt immers echt op een vogel!

Naast de Strelitzia zie je een Hibiscus en een Cattleya en tropisch blad

Verder had ik wat tropische (lees fantasie!) vlinders gemaakt, Bauhinia's, fillertjes, Flame Lily (ik weet de Nederlandse term niet en primrose. Het zag er in ieder geval kleurrijk uit en ik hoop dat het bruidspaar tevreden was!



Begin volgende maand is druk! Ik heb in de eerste 9 dagen van september maar liefst zeven bruidstaarten staan. Een unicum. Normaal neem ik niet zoveel opdrachten aan. Eigenlijk beperk ik mij tot twee bruidstaarten per week. Maar zo na de zomervakantie had ik er extra veel zin in. Nu moet ik er ook voor aan de slag!
Straks, na mijn vertaalwerk, ga ik met het eerste bloemenwerk beginnen. Ik heb al gezien dat alle taarten van begin september ruim in de rozen zitten. Bordeaurode, witte en heel veel lila en paarse rozen. Na de tropische taart, dus heel wat anders!

Geen opmerkingen: